Managementul firmelor

Managementul firmelor reprezinta un ansamblu de studii privind ralatiile de management din cadrul acestora, in vederea descoperirii principiilor care le genereaza si a conceperii de noi sisteme, tehnici, metode si modalitati de conducere avind rezultat asigurarea si obtinerea cresterii competitivitatii, materializata in profit. In practica moderna investitorul- patronul asigura bunul mers al firmei prin contract de management, incheiat cu entitati fizice sau juridice, prin care se stabilesc indicatorii de realizat.

Scopul managementului este de a coordona activitati de grup, mici sau mari, in vederea maririi profiturilor, reducerii pierderilor si a imbunatatirii calitatii bunurilor si serviciilor, avantaj de care beneficiaza societatea civila, angajatii, firma si managerul.

Managerul trebuie sa dea dovada de inteligenta, capacitatea de decizie, abilitatea de a stapini discutiile contradictorii, capacitate intelectuala, gandire conceptuala, toleranta la stres, etc

Mangementul firmelor se manifesta prin functiile de previziune, organizare, coordonare, antrenare si control-evaluare.

In domeniul managementului strategic:

  • Elaboreaza impreuna cu echipa manageriala un plan de dezvoltare a companiei, pe termen scurt, mediu si lung si il propune spre aprobare administratorului si actionarilor
  • Elaboreaza si pune la dispozitia administratorului rapoarte privind evaluarea activitatii societatii
  • Propune spre apobare planul anual privind directiile de dezvoltare strategica
  • Propune masurile pentru dezvoltarea activitatii companiei, in concordanta cu cerintele pietei si obiectivul de asigurare a profitabilitatii
  • Propune modificari privind structura organizatorica
  • Asista la aplicarea strategiilor si politicii de dezvoltare a clientului
  • Analizeaza modul de indeplinire a obligatiilor personalului si al colaboratorilor

In domeniul managementului economico financiar:

  • Asista si avizeaza in vederea apobarii bugetului de venituri si cheltuieli al societatii- BVC
  • Verifica si avizeaza repartizarea bugetului de venituri si cheltuieli pe sectii si structuri ale societatii
  • Urmareste executia BVC-ului pe sectii sau structuri organizatorice
  • Verifica modul de respectare a disciplinei economico-financiare la nivelul structurilor functionale
  • Asista clientul in negocierea contractelor de achizitie ( materii prime,materiale si servicii )si a contractelor de vinzare
  • Verifica modul de organizare si desfasurare a activitatii de control/audit intern

In domeniul managementului resurselor umane:

  • Elaboreaza impreuna cu echipa manageriala organigrama companiei
  • Participa la stabilirea necesarului de personal si la elaborarea fiselor de post
  • Participa la stabilirea bugetului cu forta de munca
  • Initiaza procesul de recruare al fortei de munca- publicitate, anunturi, baza de date, evidenta dosare,etc
  • Participa la evaluarea si selectia candidatilor- interviuri, rapoarte, angajare
  • Intocmeste dosarele de personal si inregistraza evidenta in REVISAL
  • Urmareste si propune cursuri de formare-pregatire a personalului
  • Participa la intocmirea criteriilor de performanta si urmareste realizarea acestora, participind la evaluarea personalului
  • Elaboreaza analiza organizationala a companiei

In domeniul managementului administrativ:

  • Participa la incheierea de acte juridice in numele clientului in baza unui mandat acordat
  • Verifica si urmareste respectarea regulamentului de organizare si functionare
  • Verifica demersurile efectuate pentru obtinerea, in conditiile prevazute de lege, a tuturor autorizatiilor, avizelor si certificatelor necesare
  • Verifica modul de indeplinire a obligatiilor asumate prin contracte de catre societate si propune masuri de imbunatatire
  • Propune masuri de imbunatatire a logisticii existente sau a modului de exploatare a echipamentelor, utilajelor si cladirilor
  • Urmareste modul de implementare a investitiilor si a reparatiilor
  • Verifica modul de securizare si paza a bunurilor